10 jednoduchých změn v jídelníčku, které vám efektivně pomohou zhubnout

17.04.2021

Jak rychle zhubnout, když do začátku léta zbývají jen 3 měsíce? Je to náročný úkol, ale naprosto splnitelný. Pokud do svého životního stylu začleníte zásady zdravé výživy, můžete si již nyní pořídit nejmódnější bikiny a plavky této sezóny.

Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com
Úvodní obrázek. Foto: Shutterstock.com

Motivace ke zhubnutí je účinnou hnací silou aktivit zaměřených na ploché břicho a nižší hmotnost. Samotná motivace však nestačí. Hubnutí musí začít v kuchyni a změnou návyků. Pokud nevíte, jak si sestavit jídelníček sami, můžete se poradit s dietologem. Odborník vám poradí, co jíst, abyste zhubli. Doporučujeme správně jíst, abyste zhubli - protože to je velmi důležité.

1. změňte své myšlení

Potraviny slouží k uspokojení potřeby energie a stavebních a regulačních prvků v těle. Nejedná se o stimulant, po kterém byste měli sáhnout ve chvíli zoufalství, stresu nebo úzkosti. Přestaňte je proto považovat za lék na všechno zlo nebo za prostředek k naplnění prázdného žaludku. Myslete na to, že s každým soustem máte do svého organismu vnášet životodárné látky, nikoliv prvky plnící prázdný žaludek - takže hubnoucí dieta pro vás nebude řešením půstu, používaným násilně jako protiváha předchozího dopřávání si jídla, ale stane se základem, na němž založíte zdravý životní styl.

2. omezte velikost porcí

Nejlepší dietou pro ploché břicho je jíst s mírou a zaměřit se spíše na kvalitu než na kvantitu. Jíme také očima, takže pokud na velký talíř šikovně a atraktivně umístíte malé množství jídla, podvědomě připravíte své tělo na pořádnou dávku jídla.

3. jíst 5krát denně

Častější, ale ne příliš velká jídla zabraňují pocitu hladu a normalizují proces trávení. Tělo si zvykne jíst v pravidelných časech a začne si říkat o jídlo, až přijde ten správný čas.

4 Jezte pomaleji

To je důležité ze dvou důvodů. Za prvé: když jíte ve spěchu, obvykle nevěnujete pozornost tomu, kolik toho vlastně sníte. A máte tendenci se přejídat, protože se stále cítíte nespokojení. Tento pocit nedostatečnosti je způsoben tím, že mozek ještě nedostal informaci, že v krvi je dostatek glukózy. Za druhé: pomalé stravování podporuje lepší rozmělnění potravy a její rychlejší trávení. Čím důkladněji budete žvýkat, tím rychleji přestanete pociťovat hlad.

5. sáhněte po vláknině

Bylo prokázáno, že vláknina obsažená v rostlinných potravinách pozoruhodně snadno bobtná. Díky tomu zeleninová strava navozuje pocit plnosti v žaludku a sytosti, skvěle reguluje trávení, urychluje střevní peristaltiku a přirozeně snižuje příliš vysoký cholesterol. Zvolte vaření v páře a investujte do parního hrnce - zeleninu tak můžete vařit bez větších ztrát vitamínů a minerálů.

6. omezte cukr

Pokud vás zajímá, jak zhubnout břicho, snižte množství cukru ve svém jídelníčku. Tučné potraviny nejsou pro postavu tak nebezpečné jako výrobky obsahující cukr. Cukr je totiž energetický materiál, jehož přebytek se přeměňuje na tuk a ukládá se v podkožní tukové tkáni. Břicho je oblast, kde se nejvíce hromadí tuková tkáň.

7. zpestřete si jídlo

Pokušení sáhnout mezi jídly po tom či onom často pramení z toho, že se v daném potravinářském výrobku nachází složka, která je v těle nedostatečná. Základem zdravé stravy je pestrost. Pokud jíte rozmanité potraviny, je pravděpodobnější, že tělu dodáte všechny potřebné složky.

8. přizpůsobte svůj jídelníček svému životnímu stylu

Neexistuje žádná univerzální dieta na hubnutí. Proto se vyplatí nechat si poradit od odborníka na výživu. Jiný by měl být jídelníček kojící matky, která chce svému dítěti dopřát co nejlepší start do života a zároveň nechce přibírat na váze; jiný - určený pro lidi, kteří vedou sportovní životní styl, např. dieta na nabrání svalové hmoty; ještě jiný dietní program by měli používat lidé s metabolickými chorobami, u nichž by hubnutí mělo jít ruku v ruce se zlepšením celkového zdravotního stavu (zde se doporučuje cholesterolová dieta).

9. přestaňte jíst do sytosti...

... nebo se přejíte. Pocit sytosti se dostaví přibližně po 20 minutách od polknutí prvního sousta, protože tak dlouho trvá trávení potravy a distribuce živin do krevního oběhu. Jezte pomalu, dokud neuspokojíte první hlad.

10. sáhněte po čisté vodě

Čistá voda nepřináší kalorie, kterých je ve slazených nápojích tolik, a sklenice vody vypitá před jídlem vás donutí jíst méně.

Výše uvedená řešení jsou jednoduchá, ale velmi účinná. Vyzkoušejte je - jediné, co můžete stratit, je váha. Získáte vytouženou postavu a skvělý pocit při letních radovánkách

Nejnovější články pro ženy

Přečtěte si, co je nového

Pokud s mužem trávíte čas a sbližujete se, možná vás začne zajímat, co k vám cítí. Naštěstí, ať už se vám muž líbí, nebo doufáte, že zůstanete přáteli, existují znamení, která vám mohou dát lepší představu o tom, co k vám cítí.

Skvělý outlet zaměřený na prodej kabelek Guess za nejlepší ceny v zemi už nemusíte hledat. Našli jsme ji pro vás.

Pokud máte celulitidu, vítejte v klubu! Více než 80 % žen má tuto oranžovou kůži. Objevuje se na ženách všech velikostí a tvarů. Dobrou zprávou je, že existuje přirozený způsob, jak celulitidu redukovat.

Už žádné otálení. Už žádné čekání do pondělí. Už žádné hledání správné diety... Dodržujte tyto jednoduché a účinné tipy a začnete hubnout ještě dnes a zítra si váhu udržíte.

Beztuková strava je to nejhorší, co můžeme pro své tělo udělat. Neměl by to však být "špatný" tuk, který hubne, ale "dobrý" tuk, který skutečně vede ke štíhlosti, a proto by měl být součástí našeho každodenního jídelníčku.

Pokud patříte mezi ty, kteří o liposukci břicha silně uvažují, znovu si promyslete všechna pro a proti, která jsou s tímto rozhodnutím spojena.

Kolik z nás se chystá na pláž v bikinách nebo v jakémkoli oblečení, které obepíná tělo, když se nám přes ramínka převalují a vykukují tukové bulky?