Tajemstvím mladšího těla je každodenní protahování

22.04.2021

Představujeme vám základní protahovací cvičení, které vám pomůže dostat se do formy. Stačí 7 minut denní ke zdravému životnímu stylu.

Protahování. Foto: Shutterstock.com
Protahování. Foto: Shutterstock.com

Jakmile vstanete z postele, všimnete si, jak vaše svaly potřebují protáhnout, vaše tělo si to žádá stejně jako sklenici vody. Provedení základní série cviků nám pomůže čelit dni s novou energií, kromě mnoha dalších výhod, o kterých vám ještě napíšeme.

Svaly se kromě intenzivní, silové a vytrvalostní práce musí protahovat, aby se předešlo zraněním a případným potížím, které se mohou stát chronickými. Nabízíme kompletní přehled základních protahovacích cviků pro zlepšení držení těla, odstranění napětí, oživení krevního oběhu a zvýšení flexibility. Stačí 12 minut aktivního protahování a je velmi důležité věnovat správný čas nádechu a výdechu. Ideální je provést přibližně 7 opakování každého cviku

Dotyk špiček

Chodidla rozkročte na šířku boků, nadechněte se a s výdechem vypusťte vzduch směrem k nohám a rukama se dotkněte špiček prstů. Důležité je mít mírně pokrčená kolena.

Motýl

Vsedě s pokrčenýma nohama, kdy se chodidla dotýkají, položte ruce za sebe co nejblíže k hýždím, vystrčte hrudník a nohy spusťte k podlaze. Zvedneme ruce rovně nahoru, nadechneme se a s výdechem přeneseme tělo dopředu s rovnýma rukama.

Lýtka

Postavte se ke zdi s nataženýma rukama, jednu nohu dejte dozadu, zadní chodidlo se dotýká podlahy a boky přitáhněte dopředu, jako byste se tlačili ke zdi.

Záda, paže a ramena

Ve dřepu (chodidla na šířku boků) s mírně pokrčenými koleny a hrudníkem směřujícím dolů rozevřete paže ve výši ramen. Pravou ruku necháme ležet na podlaze mezi nohama, otočíme se doleva, zvedneme ruku nahoru a podíváme se směrem k palci. Po 5 sekundách přejděte na druhou stranu.

Nohy, záda a paže

Z výchozí pozice (stoj) si klekneme, levou nohu pokrčíme dopředu v úhlu 90 stupňů a pravá noha zůstane dole. Provedeme sklon kupředu v kyčli a vymrštíme tělo napřed, ruce zvedneme, ukotvíme přední nohu (levou) a zvedneme pravou nohu. Oběma rukama se dotýkejte podlahy uvnitř chodidla. V této pozici zůstane ruka, která je připevněna k přední noze, na podlaze a druhá ruka se zvedne nahoru, přičemž pohled směřuje k palci.

Hřbet

Ve výchozí pozici (nohy na šířku boků) natáhněte paže do stran s otevřenýma rukama, přitáhněte je dozadu tak, že vystrčíte hrudník, vydržte 5 vteřin a paže otočte (tj. palce dolů) a vydržte dalších 5 vteřin.

Bederní svaly

Lehneme si obličejem dolů, dlaně položíme na podlahu a vytlačíme trup nahoru jako v pozici kobry (vždy to musí být bezbolestné). V této poloze vydržte 5 až 10 sekund.

Zvedněte jedno rameno do úhlu 90º a druhou rukou tlačte na loket, natahujte a udržujte napětí po dobu 15 sekund. Pohyb opakujte třikrát.

Ramena

Z výchozí pozice zvedněte paže přímo nad hlavu, nadechněte se zvednutím paží vzhůru a vydechněte spuštěním ramen (vždy s pažemi vzhůru). Při spouštění paží je držte dál od uší.

Tricepsy

Přitáhněte ruce zpět a v lokti je spusťte dolů, opačnou paži použijte jako oporu.

Krk

Nakloňte krk do strany doprava a pomáhejte si protilehlou rukou. V této poloze vydržte 15 sekund a opakujte třikrát, přičemž střídejte obě strany krku. 

Nejnovější články pro ženy

Přečtěte si, co je nového

Pokud máte celulitidu, vítejte v klubu! Více než 80 % žen má tuto oranžovou kůži. Objevuje se na ženách všech velikostí a tvarů. Dobrou zprávou je, že existuje přirozený způsob, jak celulitidu redukovat.

Už žádné otálení. Už žádné čekání do pondělí. Už žádné hledání správné diety... Dodržujte tyto jednoduché a účinné tipy a začnete hubnout ještě dnes a zítra si váhu udržíte.

Beztuková strava je to nejhorší, co můžeme pro své tělo udělat. Neměl by to však být "špatný" tuk, který hubne, ale "dobrý" tuk, který skutečně vede ke štíhlosti, a proto by měl být součástí našeho každodenního jídelníčku.

Pokud patříte mezi ty, kteří o liposukci břicha silně uvažují, znovu si promyslete všechna pro a proti, která jsou s tímto rozhodnutím spojena.