Tajemstvím mladšího těla je každodenní protahování

22.04.2021

Představujeme vám základní protahovací cvičení, které vám pomůže dostat se do formy. Stačí 7 minut denní ke zdravému životnímu stylu.

Protahování. Foto: Shutterstock.com
Protahování. Foto: Shutterstock.com

Jakmile vstanete z postele, všimnete si, jak vaše svaly potřebují protáhnout, vaše tělo si to žádá stejně jako sklenici vody. Provedení základní série cviků nám pomůže čelit dni s novou energií, kromě mnoha dalších výhod, o kterých vám ještě napíšeme.

Svaly se kromě intenzivní, silové a vytrvalostní práce musí protahovat, aby se předešlo zraněním a případným potížím, které se mohou stát chronickými. Nabízíme kompletní přehled základních protahovacích cviků pro zlepšení držení těla, odstranění napětí, oživení krevního oběhu a zvýšení flexibility. Stačí 12 minut aktivního protahování a je velmi důležité věnovat správný čas nádechu a výdechu. Ideální je provést přibližně 7 opakování každého cviku

Dotyk špiček

Chodidla rozkročte na šířku boků, nadechněte se a s výdechem vypusťte vzduch směrem k nohám a rukama se dotkněte špiček prstů. Důležité je mít mírně pokrčená kolena.

Motýl

Vsedě s pokrčenýma nohama, kdy se chodidla dotýkají, položte ruce za sebe co nejblíže k hýždím, vystrčte hrudník a nohy spusťte k podlaze. Zvedneme ruce rovně nahoru, nadechneme se a s výdechem přeneseme tělo dopředu s rovnýma rukama.

Lýtka

Postavte se ke zdi s nataženýma rukama, jednu nohu dejte dozadu, zadní chodidlo se dotýká podlahy a boky přitáhněte dopředu, jako byste se tlačili ke zdi.

Záda, paže a ramena

Ve dřepu (chodidla na šířku boků) s mírně pokrčenými koleny a hrudníkem směřujícím dolů rozevřete paže ve výši ramen. Pravou ruku necháme ležet na podlaze mezi nohama, otočíme se doleva, zvedneme ruku nahoru a podíváme se směrem k palci. Po 5 sekundách přejděte na druhou stranu.

Nohy, záda a paže

Z výchozí pozice (stoj) si klekneme, levou nohu pokrčíme dopředu v úhlu 90 stupňů a pravá noha zůstane dole. Provedeme sklon kupředu v kyčli a vymrštíme tělo napřed, ruce zvedneme, ukotvíme přední nohu (levou) a zvedneme pravou nohu. Oběma rukama se dotýkejte podlahy uvnitř chodidla. V této pozici zůstane ruka, která je připevněna k přední noze, na podlaze a druhá ruka se zvedne nahoru, přičemž pohled směřuje k palci.

Hřbet

Ve výchozí pozici (nohy na šířku boků) natáhněte paže do stran s otevřenýma rukama, přitáhněte je dozadu tak, že vystrčíte hrudník, vydržte 5 vteřin a paže otočte (tj. palce dolů) a vydržte dalších 5 vteřin.

Bederní svaly

Lehneme si obličejem dolů, dlaně položíme na podlahu a vytlačíme trup nahoru jako v pozici kobry (vždy to musí být bezbolestné). V této poloze vydržte 5 až 10 sekund.

Zvedněte jedno rameno do úhlu 90º a druhou rukou tlačte na loket, natahujte a udržujte napětí po dobu 15 sekund. Pohyb opakujte třikrát.

Ramena

Z výchozí pozice zvedněte paže přímo nad hlavu, nadechněte se zvednutím paží vzhůru a vydechněte spuštěním ramen (vždy s pažemi vzhůru). Při spouštění paží je držte dál od uší.

Tricepsy

Přitáhněte ruce zpět a v lokti je spusťte dolů, opačnou paži použijte jako oporu.

Krk

Nakloňte krk do strany doprava a pomáhejte si protilehlou rukou. V této poloze vydržte 15 sekund a opakujte třikrát, přičemž střídejte obě strany krku. 

Nejnovější články pro ženy

Přečtěte si, co je nového

Pokud s mužem trávíte čas a sbližujete se, možná vás začne zajímat, co k vám cítí. Naštěstí, ať už se vám muž líbí, nebo doufáte, že zůstanete přáteli, existují znamení, která vám mohou dát lepší představu o tom, co k vám cítí.

Skvělý outlet zaměřený na prodej kabelek Guess za nejlepší ceny v zemi už nemusíte hledat. Našli jsme ji pro vás.

Pokud máte celulitidu, vítejte v klubu! Více než 80 % žen má tuto oranžovou kůži. Objevuje se na ženách všech velikostí a tvarů. Dobrou zprávou je, že existuje přirozený způsob, jak celulitidu redukovat.

Už žádné otálení. Už žádné čekání do pondělí. Už žádné hledání správné diety... Dodržujte tyto jednoduché a účinné tipy a začnete hubnout ještě dnes a zítra si váhu udržíte.