Battlefield 6 z pohledu fanouška. Jaká bude nová verze hry?

17.04.2021

Battlefield 6 je jedním z nejočekávanějších titulů letošního roku. Rozhodl jsem se shromáždit všechny informace a úniky o hře a představit vám je v podobě mé vize nejnovějšího dílu série.

Battlefield 6
Battlefield 6

Co si pamatuji, vždy jsem dával přednost sérii Battlefield před Call of Duty. Otevřené mapy a bitvy založené na vozidlech se mi líbily víc, i když se to v posledních letech trochu změnilo. Katastrofa, kterou bylo Battlefield s Pětkou na frontě, výrazně změnila můj přístup ke značce. Momentálně po večerech hraji Black Ops Cold War, ale novinky o BF6, které se neustále objevují na webu, udržují mou pozornost. Vypadá to, že Elektronikové oslovují fanoušky své značky se srdcem na dlani.

Během posledních několika měsíců se mi podařilo vytvořit si v hlavě představu o tom, jak by mohl vypadat nejnovější Battlefield. Moje představa o tomto titulu vychází z úniků, informací zveřejněných společností EA a mých osobních, ale přízemních odhadů. Myslím, že si pro nás Electronic Arts a jejich týmy připravili následující.

Název, prostředí a kampaň hry Battlefield 6

Nový BF je prostě Battlefield. EA se vzdává číslování a má k tomu dobré důvody. Hra je údajně restartem, který se vrací k herním předpokladům před BF1 a BFV. Tušil jsem to už od neúspěchu posledního dílu série a upřímně si myslím, že EA už nemá moc na výběr.

BF6 nás přenese do blízké budoucnosti, zhruba o 10 let dopředu. To potvrzují i úniky informací. Tradičně budeme svědky konfliktu mezi USA a Ruskem, ale statečné vojáky doprovodí futuristické pomůcky v podobě dronů a malých robotů. Tento motiv mi připomíná Call of Duty Black Ops 2 a je potenciálně nejbezpečnějším řešením, po kterém mohl Elektronik sáhnout. Jedná se o známé a oblíbené prostředí, které vám umožňuje rozumně a bez zbytečných kudrlinek zpestřit hraní.

Dočkáme se také velkého návratu příběhové kampaně, která nás tentokrát nebude zahrnovat krátkými a nevýraznými kapitolami jako v BF1 a BFV. Možná jsem si je užil, ale pro mě byly ztrátou času. Podle mého názoru singleplayer pro Battlefield na úrovni BF3 skončil. Zde můžete očekávat vše, ale uniká zmínka o kampani, která vám umožní spolupracovat a vybrat si preferovanou stranu konfliktu a složení vašeho týmu.

Kde budeme bojovat? Možností je mnoho a předpokládám, že se hra nebude soustředit pouze na jednu konkrétní zemi nebo region. Víme, že v názvu pravděpodobně skončíme v Kazachstánu, a pochybuji, že to bude jediné místo, kde budou vojáci bojovat. Rád bych viděl střety napříč celým světem nejen v singlové hře, ale také v online režimu.

Klíčem je přece multiplayer

Návrat k realitě bližší současnosti pro mě znamená jediné. EA se vzdává inovací, které přinesly předchozí dvě hry, a připravuje multiplayer podobný BF3 a BF4. Už mě nebaví ty podivné mechaniky znovuzrození ve vozidlech, vývoj postavy založený na virtuální měně a milion režimů, které nikdo nehraje. Návrat ke staršímu přístupu k hraní je pro mě téměř jistý.

Podle úniků informací nabídnou online bitvy zážitek známý fanouškům série, ale v mnohem větším měřítku. Na serverech next-gen a PC je údajně až 128 hráčů. Vzhledem k výkonu nových konzolí a slibovaným velkým plánům EA s touto hrou mě to ani trochu nepřekvapuje. Pokud chce EA nabídnout hráčům více stejných možností, musí jim nabídnout větší rozsah.

V multiplayeru budeme hrát "jen" se čtyřmi třídami, ale o monotónnosti nemůže být řeč. Každý bojovník bude vybaven speciálními pomůckami, ale tím to nekončí. Kromě toho mu bude možné přiřadit příslušné dovednosti připomínající ty ze síťového režimu Call of Duty.

Předpokládám, že se do hry vrátí starý vývojový systém. Nákup zbraní a pomůcek za měnu podle mého názoru fungoval velmi průměrně. Měli jsme více možností, ale ve skutečnosti každý angažovanější hráč věděl, která zbraň je nejsilnější a vyplatí se do ní investovat.

Očekávám také návrat ke starému systému vozidel. Dodnes nechápu, proč se omezuje dostupnost tanků, off-roadů a letadel. Battlefield není vyloženě kompetitivní hra, a i když je snaha o vyvážení hratelnosti hodna ocenění, přinesla více škody než užitku.

Myslím, že Electronic Arts ze hry vystupuje. Podle mého názoru bude BF6 typickým fanservisem a upřímně řečeno, přesně to od něj očekávám. To však neznamená, že nebude revoluční.

Pokročilý model poškození vždy odlišoval Battefield od konkurence. Nikdy nebyla tak pokročilá jako v Red Faction, ale na online titul je stále působivá. V novějších dílech se to trochu vytratilo. Když se podívám na předchozí minihry z elektroniky, jsem si jistý, že destrukční model hraje v hratelnosti důležitou roli.

Mám na mysli únik, který mě velmi zaujal. Jeho autor již smazal svůj účet na Redditu i samotný příspěvek (což jen zvyšuje důvěryhodnost celé věci).

Ve zkratce únik zmínil, že EA sází na model destrukce, který bude nejen stejně velkolepý jako levolution v BF4, ale navíc ovlivní hratelnost. Současný herní engine údajně umožňuje vytvořit pískoviště plné zničitelných budov. Pochybuji, že lze zničit všechny budovy, ale myslím si, že jednotlivé budovy mohou odolat dělostřelecké palbě. Možnost srovnat celou mapu se zemí rozhodně nepřipadá v úvahu. Silně by to ovlivnilo rovnováhu hry.

Na materiálech z konference EA Play jsme viděli záblesk destrukce. Jeden z renderů ukazoval velkou budovu, která se velkolepě zřítila. Nepřekvapí mě, pokud se něčeho podobného dočkáme i v samotné hře. Nemyslím si však, že ničení životního prostředí je pro EA prioritou. Jsou důležité věci a ještě důležitější věci.

Jedním z hlavních důvodů rychlého konce Battlefieldu V bylo to, že EA špatně naplánovala jeho vývoj. Aktualizace obsahu byly velké, ale přicházely zřídka. V důsledku toho se hra rychle stala nudnou.

Z průzkumů rozesílaných společností EA vyplývá, že si společnost bere příklad z Activisionu. V BF6 se pravděpodobně objeví Battle Pass a battle-royale zdarma. To znamená, že vydavatel sází na neustálý a rozsáhlý vývoj hry. Hráči budou neustále dostávat nový obsah a síťová hra bude zpestřena o Battle-Pass zaručující nové skiny a úkoly.

Na papíře to nezní pozitivně, ale na hře se to projeví dobře. Podívejte se na Call of Duty - tato značka je stále velmi odvozená, přesto se velmi dobře prodává a udržuje davy hráčů na serverech po celé měsíce. Možná nejste fanoušky Battle Passů a ročních období, ale právě tato řešení udržují hry při životě.

Přesně takový bude podle mě Battlefield 6, který nabídne vše, co známe a máme rádi, ale ve větším měřítku. Větší rozdíly uvidíme ve vývoji hry a v politice mikroplateb. Věřím, že EA ani tentokrát fanoušky série nezklame a přinese skvělou střílečku, která bude žít ještě dlouho po vydání. Milostný dopis fanouškům je někdy lepší než "inovativní" superprodukce.

Nejnovější články pro hráče

Přečtěte si, co je nového