Jednoduchá péče o kůži

07.02.2021

Péče o kůži nemusí znamenat dlouhé drahé procedury ani přílišné úsilí. Ve skutečnosti mnoho lidí častým mytím a používáním hrubých mýdel a abtazivních masek pokožce spíše škodí. Většina lidí nepotřebuje víc než jen každodenní nezbytnou péči.  

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com

1. Čištění

Jednou nebo dvakrát denně omyjte obličej jemným nepěnivým mýdlem (jako Dove) nebo čisticí pleťovou vodou. Omývejte ho rukama, ne žínkou, která může být pro pleť příliš drsná a často se v ní usazují bakterie. Vyhněte se kartáčkům na obličej, zbavují pokožku ochranné vrsrvy a zvyšují produkci mazu, což podporuje vznik různých pupínků
a vřídků. Pokud máte mastnou pleť omyjte si obličej dvakrát denně jemnou pleťovou vodou s vyváženým pH, která dostatečně čistí póry.

2. Dodání pružností

Pokud používáte stahující a čisticí pleťovou vodu, vyberte si druh na bázi octa (abyste pleť změkčili a zabránili svědění), ne na bázi alkoholu, protože ten příliš vysušuje.

3. Zvlhčování

Po sprchování, dokud je kůže vlhká, použijte pleťové mléko. Nejenže kůži zvlhčuje, ale zároveň pomáhá udržet stávající vlhkost. Pokud máte suchou kůži, používejte výrobky na bázi oleje. Jestliže je vaše kůže mastná, používejte pleťové mléko na bázi vody. Nemusíte si vybírat drahé výrobky, cena není spolehlivým ukazatelem účinnosti. Kolem očí naneste emulzi s velkou opatrností, protože tam je kůže tenčí a má větší sklon k tvoření vrásek. Pokud máte citlivou kůži nebo jste náchylní k rudnutí nebo k praskání kůže, kupte si zvlhčující emulzi proti svědění nebo pokožku změkčujte jemným nedráždivým pleťovým mlékem. Dobrá výživa kůže Říká se, že jste to, co jíte. Tato pravda se nejrychleji projevuje právě na kůži. Pro zdravý vzhled pokožky byste měli dodat tělu následující látky:

· karotenoidy (jako beta-karoten): oranžové a žluté ovoce a zeleninu - meruňky, žlutou dýni, papriky

· vitaminy skupiny B: játra, sardinky, vejce, celozrnné obiloviny

· vitamin C: citrusové ovoce, jahody, rajčata, tmavou listovou zeleninu

· vitamin E: rostlinné oleje, tmavou listovou zeleninu, celozrnné obiloviny, pšeničné klíčky

· esenciální mastné kyseliny: lososa, tresku, makrelu, tuňáka, potravinové doplňky jako olej z pupalky dvouleté

· vodu: nejlepší je čistá voda, ale ovocné šťávy pomáhají také. 

Nejnovější články pro ženy

Přečtěte si, co je nového

Pokud máte celulitidu, vítejte v klubu! Více než 80 % žen má tuto oranžovou kůži. Objevuje se na ženách všech velikostí a tvarů. Dobrou zprávou je, že existuje přirozený způsob, jak celulitidu redukovat.