Google vytvořil falešnou pizzu, aby změnil reklamu na celém světě

28.08.2018

Tým Google ve své laboratoři pod názvem Unskippable Labs vytvořil falešnou značku na pizzu s názvem Doctor Fork, aby dokázal celému světu, jak se marketingové společnosti mýlí při svých zažitých představách o kvalitním reklamním spotu. Falešnými 33 videi, které uveřejnil na Youtube získal neuvěřitelných 120 milionů zobrazení. 

Ben Jones, kreativní ředitel společnosti Unskippable Labs, vysvětlil, že mezi inzerenty existují určité axiomy, které nikdy nevyzkoušeli. Například: "Herec v reklamě nemůže přirozeně žvýkat potravu, kterou konzumuje."

Pokud všichni, co reklamu vytvářejí, trpí neviditelnou překážkou, kterou je například zmiňované žvýkání potravy nebo dívání se přímo do kamery, tak to pro ně přináší velký problém. Právě po vytvoření falešné značky na pizzu Jones řekl, že jeho tým dostal svobodu na místě, kterému se všichni ostatní vyhýbají.

Tento první experiment byl vyvinut ve spolupráci s Nestlé a Ryanem Elderem, profesorem marketingu na univerzitě Brigham Young. Reklamy Doctor Fork byly vytvořeny tak, aby odpovídaly na otázky ve dvou širších kategorií: účinek senzorických podnětů na efektivitu reklamy (oblast, v níž Dr. Elder prováděl výzkum) a člověk versus potraviny, tj kolik lidské přítomnosti by mělo být v reklamách na potraviny.

Tato spolupráce se společností Google vytvořila jedinečné prostředí, ve kterém by nový přístup k reklamě mohl být konzultován s akademickou teorií a otestován v reálném světě. Zjištění z rozsáhlých experimentů YouTube vedla k velmi úspěšnému brainstormingu v agenturách a značkových týmech. "

Podívejte se na jednu krátkou ukázku falešné reklamy na vymyšlenou pizzu značky Doctor Fork.