Slovenské ženy nakupují výhodněji oproti nám. Jsme příliš konzervativní...
Podle dostupných statistik si v úspoře za ženské nákupy vede lépe Slovenka. Zjišťovali jsme proto, co je hlavním důvodem tohoto rozdílu.
Podle názoru odborníků na lidské chování (Behaviorismus) se za tímto rozdílem může ukrývat konzervativní povaha českého spotřebitele. Znamená to tedy, že oproti Slovákům více lpíme na značkách, se kterými již máme zkušenosti. A to samozřejmě neplatí jen o značkách ale také o e-shopech.
To, že člověk nemá rád změnu, je přirozenou vlastností, kterou dědíme už od nepaměti. Z důvodu, že změna může představovat větší riziko, což v evoluci lidstva mohlo vážně ohrozit život jedince či skupiny, si vytváříme pozitivní vztah k opakujícím se činnostem včetně nakupování. Samozřejmě, že v 21. století nám už nejde o holý život, ale tento druh chování je v nás hluboce zakořeněn. Čeští spotřebitelé jsou o trochu více náchylnější pro tento jev oproti těm Slovenským
Uvědomují si to i obchodníci
Velké obchodní řetězce často lákají spotřebitele na věrnostní slevy. Vytvářejí různé kluby, VIP karty a dávají zákazníkovi pocítit, že vrátit se vyplatí. Dobře si totiž uvědomují, že časem si zákazník zvykne a zůstane jim věrný.
Riziko změny přináší i zisk
Zkoušení nových výrobků a vyhledávání nových zkušeností přináší kromě rizika i zisk. Dát možnost jiné značce a risknout její kvalitu. Slovenky zkoušejí různé alternativy častěji a tak se dostanou i k levnějším, ale kvalitnějším výrobkům.
Připravili jsme pro vás malý test. Vytvořili jsme seznam méně známých e-shopů, které jsou u nás dostupné. Prohlédněte si jejich nabídku a vyzkoušejte změnu. Pokud vás tato naše nabídka neláká, tak zřejmě patříte do skupiny žen, které neradi mění své návyky a zůstávají tak iracionálně připoutané k pár vyvoleným značkám a obchodům.