Všechny tři giganty sociálních sítí, které vlastní a provozuje společnost Facebook Inc. se sídlem v kalifornském Menlo Parku, vypadly z provozu v 11:39 východního času, u nás o 18:39.
"Jsme si vědomi toho, že někteří lidé mají problémy s přístupem k našim aplikacím a produktům," uvedl v pondělí mluvčí Facebooku v prohlášení pro NBC News. "Pracujeme na tom, aby se vše co nejrychleji vrátilo do normálu, a omlouváme se za případné nepříjemnosti."
Společnost WhatsApp napsala na Twitteru: "Pracujeme na tom, aby se vše vrátilo do normálu, a co nejdříve sem pošleme aktualizaci. Děkujeme za vaši trpělivost!"
A Instagram se obrátil na Twitter a zveřejnil hashtag #instagramdown se zprávou: "Instagram a přátelé mají nyní trochu potíže a je možné, že budete mít problémy s jejich používáním. Mějte s námi strpení, pracujeme na tom! "
Jeden ze zaměstnanců Facebooku uvedl, že se zřejmě jedná o problém se systémem doménových jmen, což je "telefonní seznam" internetu, který počítače používají k vyhledávání jednotlivých webových stránek.
"Kéž bych to věděl. Žádné interní nástroje, DNS se zdá být úplně rozbitý. Všichni tak nějak stojí," řekl zdroj televizi NBC News. "V tuto chvíli není důvod podezřívat z něčeho škodlivého, ale výpadek ovlivňuje v podstatě všechno. Nelze ani přistupovat k nástrojům třetích stran."
A jeden ze zaměstnanců společnosti WhatsApp řekl NBC News, že v sídle společnosti nefungují žádné interní služby kromě e-mailu a kalendáře.
Dokonce i konferenční místnosti byly během výpadku nedostupné, uvedl zaměstnanec, protože jsou digitálně uzamčené a odemykají se prostřednictvím tabletu připojeného k internetu.
Výpadek přišel den poté, co Facebook čelil obvinění whistleblowera, že zavíral oči před dezinformacemi, které vedly ke smrtícím nepokojům v americkém Kapitolu 6. ledna.
"Facebook znovu a znovu prokazuje, že dává přednost zisku před bezpečností," řekla bývalá vědecká pracovnice Facebooku Frances Haugenová v pořadu 60 minut televize CBS, který byl odvysílán v neděli večer.
Mluvčí společnosti Facebook v reakci na reportáž pořadu 60 Minutes uvedla, že společnost provedla "významná zlepšení v boji proti šíření dezinformací a škodlivého obsahu".